تیمارگاه حیات‌وحش استان خراسان‌رضوی راه‌اندازی می‌شود ۴ عارضه مصرف خودسرانه ویتامین دی را بشناسید بیشتر شکایات مردمی از پزشکان در حوزه زیبایی است | عمده اقدامات غیرمجاز در آرایشگاه‌ها و مراکز زیرزمینی پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (٨ اردیبهشت ماه١۴٠٣) | وزش باد و بارش باران در برخی از مناطق استان واژگونی پراید در جاده نیشابور -سبزوار، ۵ مصدوم برجای گذاشت آیا انجام اقدامات زیبایی در دوران بارداری ممنوع است؟ روند کاهشی داوطلبان پسر برای ورود به دانشگاه | کاهش حدود ۳ درصدی داوطلبان پسر در خراسان‌رضوی طی یک سال زمان و مبلغ پرداخت مستمری مددجویان بهزیستی اعلام شد دستگیری چند سارق با ده‌ها فقره دزدی در مشهد بهترین دمنوشی که از اضافه‌وزن جلوگیری می‌کند مبنای افزایش حقوق بازنشستگان باید اجرای صحیح ماده ۹۶ قانون تامین‌اجتماعی باشد افزایش ۷ درصدی اهدای خون در خراسان رضوی (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری وضعیت متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان را شرح می‌دهد علت ریزش مو در زنان به‌دلیل کمبود کدام ویتامین است؟ | دلایل ریزش مو در زنان
سرخط خبرها

بیش از نیمی از نتایج تست‌های کرونا مثبت می‌شود|حضور در دورهمی‌ها زمینه انتقال بیماری را افزایش می‌دهد

  • کد خبر: ۱۱۷۲۴۷
  • ۲۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۷
بیش از نیمی از نتایج تست‌های کرونا مثبت می‌شود|حضور در دورهمی‌ها زمینه انتقال بیماری را افزایش می‌دهد
مدیر توسعه شبکه و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد ابراز کرد: سویه جدید کرونا میزان ابتلای بسیار بالایی دارد به نحوی که هر فرد بیمار ۱۸ نفر را بیمار می‌کند بنابراین حضور در اجتماعات زمینه ابتلا به سویه جدید کرونا را فراهم می‌کند.

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر محمد حسن درخشان، با اشاره به اینکه ۴۲ مرکز منتخب کرونا در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خدمت بیماران احتمالی کرونا است که از این تعداد ۲۴ مرکز در مشهد و ۱۸ مرکز در شهرستان‌ها است، عنوان کرد: در این مراکز خدمات سرپایی درمانی و تست پی سی آر به صورت رایگان برای بیماران انجام می‌شود.

دکتر درخشان با بیان اینکه ۱۹ درمانگاه بخش خصوصی نیز در مسیر خدمت رسانی به بیماران به مراکز منتخب یاری می‌رسانند، گفت: در حال حاضر روزانه بیش از یک هزار نفر به مراکز منتخب کرونا مراجعه می‌کنند که حدود ۵۰ تا ۶۰ درصد موارد مثبت گزارش شده است.

مدیر توسعه شبکه و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه مردم استفاده از ماسک و تکمیل واکسیناسیون را باید جدی بگیرند عنوان کرد: این سویه در قیاس با تمام سویه‌های کرونا میزان شیوع بسیار بالاتری دارد به نحوی که می‌تواند به سرعت در جمع کثیری منتشر شود بنابراین دورهمی‌ها نیز باید در این مدت مدیریت شده باشد.

وی با بیان اینکه واکسیناسیون عمومی در مراکز جامع خدمات سلامت شهر و روستا انجام می‌شود و از عموم مردم درخواست می‌کنیم برای تکمیل واکسیناسیون خود حتما به این مراکز مراجعه کنند، گفت: امیدواریم با تکمیل واکسیناسیون و استفاده مستمر از ماسک شاهد فروکش کردن بیماری در سطح جامعه باشیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->